onsdag 14 januari 2009

Psykakuten

Igår bröt jag ihop totalt. hyskvarnas psykmotagning fortsättter att dissa mej, vägrar hjälpa till och är lama i huvudet. ringde dit igår och dom har fortfarande inte skickat remmis till råslätt än så jag står helt utan hjälp vilket gör mej rädd. Jag fick sånn panik att jag föll tillbaka i mitt gammla vanliga mönster att skära mej. ganska illa oxå. Jag kände att jag klarar inte av detta så jag tog på mej en morgonrock ock ett parmjukisbyxor över mitt nattline och gick storgråtande till råslätts psykmottagning och bad om hjälp, klockan va då snart 4 och dom flesta hade gått hem men dom ansåg att jag int borde skickas hem så en snäll sjuksköterska skjutsade mej och Jakob som va med mej helatiden till Akutpsyk. väl där satt jag i 20 minuter och väntade på läkaren. jag talade om vad som hänt att jag va orolig och hade ångest över att jag inte får nån hjälp han sa att de fixar jag och att han skulle skicka remissen samma kväll till råslätt. sen kollade han mina armar och ja va tvungen att gå till akutmotagningen för att sy (för första gången efter som jag aldrig visat öppna sår för en läkare innan ). efter flera timmars vänteid fick ja komma in i ett rum och vänt ännu mer, tillslut vid halv åtta kom docktorn och sydde ihopmej. de va läskigt :P värst va bedövningssprutan den gjorde ont haha:P

20 styng senare kunde ja återvända till psyket och vi pratade lite till och sen fick jag åka hem. fan va trött jag va då. komhem vid 10 tiden och typ dog. men hade fortfarande lite ångest i mej så sov dåligt hela natten och sov heladagen fram tills 20.00 då ja gick upp och kollade på mythbusters :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar