onsdag 17 februari 2010

Första tabletten.

Tog min Första Seroquel igår kväll.
Jag och min älsking, som båda har åkt på en förkylning, la oss i sängen med godis mys och disney film. Jag tog Seroquelen och så startade vi lilo och stitch.
vi låg och hade vete kuddar och fluffis som värmde oss.
efter ett tag började jag känna mej lite konstig i huvudet, men inget i jämförelse vad jag har brukat få av andra medeciner när jag börjat med dom.
efter att vi kommat på första filmen startade vi Björn Bröder.
Fast jag tyckte mest att den va seg.


aja jag somnade vid en rätt vettig tid för ovanlighetens skull.. somnade strax över 12. vanligt vis brukar de inte bli förns efter 5 när de börjat bli ljust ute.
Har mycke mera ångest på nätterna så brukar inte kunna sova då. utan jag sitter med alla lampor tända i vardagsrummet och kollar på tv och sitter vid datorn om nätterna.
men som sagt somnade strax efter 12.
Men jag vet inte om de beror på att jag blivit sjuk eller pga medecinen.

kan inte precis säga att jag känner nått speciellt av den.
men de kanske kommer ska ju ta två tabletter i kväll och 3 imorgon och eventuellt 4 om de behövs.



Och angående Efexoren (har glömt vad min kopia hette) så har jag fortfarande inte bestämmt mej för om jag ska börja ta den. som jag skrev i mitt förra inlägg så är jag rädd för utsättningssymptomen som jag hör att man kommer få när man slutar.

typ att man kommer få feber och ligga å spy som en gris samt ligga i sängen å skaka i ett par veckor . :S

men enligt min läkare så finns de inte några utsättningssymptom på medeciner mot depression
enligt wikipedia så gör de de och enligt andra människor som har tagit denna medecinen och sedan slutat me den..

Jag får väl hoppas på de bästa.
de är väl bara att tacka å ta imot när man äntligen får hjälp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar