måndag 22 februari 2010

Svar på tal!

ofta är de folk som skriver dom mest korkade saker till mej efter som jag är öppen med att jag har psykiska problem..


Som igår kväll. en liten kille..i yngre tonåren som antagligen inte vet någonting som hellst om psykiska sjukdommar eller hur de är att leva med psykiskohälsa skrev detta till mej..


"jävla äckel :( -.- wemo..röövschlikare,ja jag glor!!! på dig töönnt, skärp dig var glad att du e svensk o inte ett jävla gatubarn i nått u-land, skam för fosterlandet HORA!"

var ligger logiken i detta medelande??

är man en rövslickare för att man har ett psykisktproblem som har resulterat i ett självskademissbruk??
Vems röv e de jag slickar ??
rövslikare är man väl om man försöker smöra för någon som är högt uppsatt??

och wemo?? jag verken är eller vill bli emo.. jag lyssnar på väldigt blandad musik och jag kan inte säga att jag vill bli en som bara bara lyssnar på emo..
och tönt? haha vem är de igentligen som är töntig? jag som har råkat drabbas av en sjukdom som jag kämpar för att bli frisk från eller den lilla skit ungen som tror att han är nått för att han är så "tuff"
och de bästa av allt.. Hora, varför skulle jag sälja sex bara för att jag har psykiskaproblem?

Serriöst den där ungen behöver ett lexikon och ett par extra år i skolan..


Och sen till biten "skärp dig var glad att du e svensk o inte ett jävla gatubarn i nått u-land, skam för fosterlandet "

Självklart är jag väll glad att jag inte bor på gatan. Men de är två olika saker. Du skulle kunna säga exakt samma sak till en canser sjuk "var glad att du inte bor på gatan".
varför änns jämföra 2 så olika saker? Klart man mår dåligt om man är så utsatt som ett barn i en sådan situation är.
men psykiska sjukdommar är åxo alvarliga.
Och att jag skulle vara skam för fosterlandet??
De är ju ändå "fosterlandet" som har misslykats med att behandla psykiskt sjuka..
Hade detta fosterlandet kunnat erbjuda vettig hjälp när jag var liten hade kanske min sjukdom kunnats stoppas i tid innan den bröt ut å tog kontrollen över mitt liv. hade jag fått behandling direkt hade jag kanske aldrig behövt ta till självskadandet som behandling i stället..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar