torsdag 11 februari 2010

Mitt liv mina val!

Jag står för dom val jag gjort i mitt liv vare sig dom vart bra eller dåliga..

av någon anledning uppfattas detta som om jag söker uppmärksamhet..

att stå för va man gjort (i mitt fall haft ett självskademissbruk) och att skryta över att man skär sig tycker jag är så otroligt olika saker.. jag går inte runt å skryter om hur djupt, ofta eller mycke jag skär mig..

jag har därimot gått ut i t-tröjor och linnen på sommaren precis som alla andra gör. betyder de då att jag skryter om mina ärr? eller att jag e stolt över dom?
NEJ de gör de inte. jag har precis samma rättigheter att gå iförd linnen som alla andra.
att jag inte alltid döljer mina ärr, speciellt inte hemma i min lägenhet betyder inte att jag vill ha uppmärksamhet. att jag visar mej själv som jag ser ut och hur mitt liv är betyder inte att jag är stolt över allt.
Jag orkar bara inte lägga all min energi på att dölja min sjukdom och dom ärr som den har lämmnat efter sig. jag lägger hellre den enegin på att bli frisk..

och precis som jag har sagt så många gånger.. Uppmärksamhet? vem vill ha den uppmärksamheten man får av att ha ett självskadebeteende? man blir mobbad, kränkt å nertryckt av samhället. Varför skulle man villja det?

1 kommentar:

  1. Håller med dig. Vem vill ha den uppmärksamheten man får av en sån grej...

    SvaraRadera